“Naast een behoeftedekkend aanbod aan cursussen Nederlands Tweede Taal - het ‘formele’ aanbod waarmee de noodzakelijke basis wordt gelegd - wou ik met de ondersteuning van NedBox ook inzetten op het leren van Nederlands op een informele manier, buiten het leslokaal”, zegt de minister. Die aanpak bleek een gat in de markt: op één jaar tijd ontving de website al meer dan 100.000 unieke bezoekers, wat betekent dat een groot deel van de doelgroep wordt bereikt. De bezoekers zijn bovendien erg tevreden over het aanbod van NedBox, zo blijkt uit een gebruikersonderzoek. Maar liefst 95 procent van de deelnemers aan de enquête vindt NedBox goed tot heel goed. Ze vinden de website nuttig om Nederlands te leren, maar ook om het leven in België te leren kennen.
Herkenbaar
Uniek aan NedBox is het gevarieerde aanbod aan oefeningen. Terwijl andere oefenwebsites zich vaak beperken tot de klassieke woordenschat- en grammaticaoefeningen, vind je op NedBox ook oefeningen over herkenbare onderwerpen uit het dagelijkse leven.